Een hoop mensen noemen de tweede facelift van de T5 de T6, maar dat klopt niet helemaal, dat betreft namelijk de T5.. met facelift. Wil de echte T6 dan nu een stukje vooruit rijden? En hier is ‘ie dan! Leverbaar in 2015. De nieuwe bus van Volkswagen is in zijn geheel geen innovatieve uitvinding maar meer een extensie op de oude T5 techniek. Zo zijn er bepaalde hulpsystemen en infotainment oplossingen die vernieuwd worden, maar in de basis blijft de T5 voortbestaan.
Zo is de meest krachtige benzinemotor in de Transporter een tweeliter, goed voor 224PK. De uitvoering met de diesel levert zelfs 231PK. Ook de all-wheel drive neem steeds meer toe in populariteit. De levensverwachting van de nieuwe T6 zal overigens hoogstens 5 jaar zijn omdat in 2020 er nieuwe regels komen te gelden betreft veiligheid van voetgangers en strengere emissie-eisen. Naar verwachting zal er ook een eco/hybride-model van de T6 gepresenteerd worden. Zo kan je op een uiterste zuinige en milieuvriendelijke manier je spullen blijven vervoeren.