Het is nog een beetje wennen, een elektrische motor in een auto van een sportmerk. En toch is een elektrische uitbreiding helemaal niet verkeerd, al is het alleen maar vanwege de directe overbrenging van het koppel op de wielen. Natuurlijk is de factor ‘laag verbruik’ ook erg prettig maar daar hoor je de verkopers pas het laatst over in het verkooppraatje. Goed, de Porsche Cayenne Plug-In Hybride, veel over geschreven en gezien. Zo zijn er wat nietsverhullende spy-pics vrijgekomen maar nog niks werd bevestigd, maar nu wel: Dit wordt ‘m, de Porsche Cayenne Plug-In Hybride.
De derde!
De Porsche Cayenne Plug-In Hybride is een Sports SUV en is qua uiterlijk en qua innerlijk het een en ander veranderd. Dit is al de derde Plug-In Hybride waar Porsche mee komt, zo zagen wij eerder de Panamera SE Hybride en de Cayenne SE Hybride. Zo zou je kunnen zeggen dat deze derde Plug-In Hybride dus is genezen van de kinderziektes die de eerste twee auto’s kende, ook bij Porsche zit er natuurlijk een leercurve in bij het gebruik van nieuwe technieken. Zo zouden er verbeteringen zijn in het verbruik en zou er geïnvesteerd zijn in de kilometer haalbaarheid van de elektrische aandrijving.
Wil de Porsche Cayenne Plug-In Hybride vooruit?
Jazeker! De 330PK 3 liter supercharged V6 met een elektrische ondersteuning van een 95PK elektromotor wat een totaal aantal van 416PK’s levert. Kan je dit dan niet bij elkaar optellen? Nee, er gaan altijd een paar PK’s verloren wanneer twee aparte motoren met elkaar moeten samenwerken. Zou je alleen maar elektrisch rijden met deze Porsche dan is de topsnelheid ongeveer 125 km/ph. Als je zuinig rijdt haal je ongeveer 35 kilometer wanneer je alleen maar elektrisch rijdt.
Nieuwe lijnen
Zoals de afbeeldingen laten zien kunnen wij wat nieuwe lijnen ontdekken bij de Porsche Cayenne Plug-In Hybride. Er is rekening gehouden met het verbruik dus is er ingezet meerdere aerodynamische hoeken en lijnen. In de bumper zitten extra uitsparingen voor maximale koeling van de motor en dus betere prestaties. Op alle modellen worden Bi-Xenon koplampen geleverd behalve de Turbo versie, deze krijgt LED koplampen van het reeds bekende ‘Porsche Dynamic Light System’. In het interieur zijn er elementen uit de Porsche 918 Spyder terug te vinden. Prijzen worden later bekend gemaakt! Wij houden u op de hoogte.