Deze Porsche al eens langs zien komen? Waarschijnlijk niet, zolang is deze nog niet te bestellen en je moet er van houden. Het redelijk bekende targa dak zorgt voor een halve dan wel niet unieke cabrio ervaring. Compleet doordacht is deze Porsche cabrio niet, zo mist het elektronische systeem nogal wat sensoren waardoor het bij het in -en uitklappen van het dak wel eens mis zou kunnen gaan.
Vroeger moest het targa dak redelijk omslachtig verwijderd worden, denk aan ritssluitingen en plastic afgewerkte delen om alles maar werkend te kunnen houden. Met de hedendaagse techniek hebben wij de beschikking over minuscule servomotoren en hydraulische cilinders waardoor het Porsche targa dak compleet automatisch in en uit kan klappen.
Leuk, zou je denken, het ziet er ook behoorlijk goed uit en alles komt uiteindelijk goed terecht. Maar je moet wel rekening houden met een aanzienlijke marge die je om de Porsche moet bewaren. Bij het in- en uitklappen komt het achterste deel van de Porsche behoorlijk buiten haar comfortzone waardoor je zo een SUV of andere hoge auto die net iets te dichtbij staat kan raken.
Dit mag de pret uiteindelijk natuurlijk niet drukken, de motorprestaties zijn goed, het gewicht van 1642kg biedt hij een goede wegligging en de zescilinder boxermotor doet wat de boekjes zeggen. Met 400PK gaat deze Porsche van nul naar 100 is slechts 4,6 seconden is dit een van de snelste auto’s met een targa dak. Het koppel stelt ook niet teleur, je kan op snelheid van 80 naar 120 km/ph accelereren in slechts 2,8 seconden.
In de bochten is deze auto een feest om mee te rijden en kan je de Sport Plus knop utiliseren voor extra vermaak. Ook voor de mooie en rustige dagen kan je jezelf prima vermaken met deze Porsche op de 80 wegen rond de veluwe. Een echte allround allemansvriend!